FAQ - B1903's kontingentsystem
I B1903 bliver man automatisk opkrævet to gange om året; hhv. 1. marts og 1. september. For passive medlemmer er det en gang om året; 1. marts.
Automatisk opkrævning via betalingskort.
Kontingentsystemet fungerer på samme måde, som man fx kender fra andre abonnementsordninger som fitnesscentre, diverse streamingtjenester og mange velgørenhedsmedlemskaber etc., hvor man bliver automatisk opkrævet via sine kortoplysninger. Systemet kan dog ikke tage almindelige dankort. Det skal være visa, mastercard fx.
Når man melder sig ind og betaler første gang, så opretter man sig samtidigt i abonnementsordningen med sit betalingskort til automatisk betaling af kontingent. Fremadrettet bliver der så automatisk trukket på sit kort den 1. marts og 1. september for aktive medlemmer og kun 1. marts for passive.
Når der er opkrævet på ens kort, så modtager man en kvitteringsmail. Dog fra opkrævningen i systemet til at pengene faktisk bliver trukket fra ens konto, kan der dog godt gå nogle dage. Det varierer fra bank til bank. Det vil sige, at man kan opleve at få en kvitteringsmail, selvom pengene først blive trukket fra banken fx to dage efter.
Melder man sig ind i klubben under en uge før en kontingenttrækning, så selvom man har oprettet sig på abonnementsordning ved indmeldelse, så vil man ikke blive opkrævet automatisk første gang, men i stedet modtage en mail med et betalingslink. Dette skyldes, at medlemmer får en notifikation om, at der bliver trukket kontingent syv dage før selve trækningen, og melder man sig ind i løbet af de syv dage mellem notifikationen og trækningen, så vil man ikke blive automatisk opkrævet, fordi man ikke har kunne nå at blive notificeret. Man modtager så i stedet en mail med betalingslink. Ved næste opkrævning er man så med i både notifikationen og opkrævningen ligesom alle de andre "gamle" medlemmer
Har du skiftet kort eller ønsker du at skifte kort?
Er ens kort udgået eller spærret, så registrerer systemet det automatisk, når det forsøger at trække kontingentet på betalingsdagen, og istedet vil der så automatisk blive sendt en mail ud til vedkommende med et betalingslink, hvor man så kan oprette det nye kort, man benytter. Man kan også selv proaktivt ændre det på sin profil MitDBU under "Mine oplysninger" - "Mine abonnementer" (hvis man/ens barn er registreret fodboldspiller), hvis man ønsker at skifte kort, der opkræves på. Men ellers modtager man som nævnt automatisk en mail, hvori man der er link til at oprette det nye kort. MitDBU fungerer både som ens DBU-profil og ens medlemsprofil i B1903, hvorfra man fx også tilgår Kampklar og ændrer sine kontaktoplysninger.
Det kan også ske, at der ikke er økonomisk dækning på kortet til at trække beløbet eller ens kortudsteder af en anden årsag afviser betalingen. I alle tilfælde, så vil man ligeledes automatisk få en mail i stedet for, hvor man så kan oprette sit kort igen eller et nyt kort. Mailen der sendes til, er den mail du har registeret dig med på din profil og også dine kontaktpersoners e-mail, såfremt du også har oprettet sådanne.
Man skal aktivt melde sig ud.
Det er er vigtigt, at man husker at melde sig/sit barn ud hos B1903 (Udmeldelse sker via hjemmesiden HER), hvis man ikke længere ønsker at være medlem af klubben. Hvis man ikke melder sig/sit barn aktivt ud, så fremstår man fortsat som medlem, og der bliver således forsat trukket kontingent hvert halve år. Lige så snart man melder sig ud, så vil man ikke længere blive opkrævet for kontingent. Det er ens eget ansvar at melde sig ud. Det er ikke nok kun at sige det til træneren.
Som hjælp, hvis man har glemt at melde sig/sit barn ud, så er det også lagt ind, at en uge inden hver kontingentkørsel, så modtager man en reminder om, at der nu er kontingentkørsel, hvor man så kan nå at melde sig/sit barn ud, hvis man ikke har husket det. Den reminder fungerer også generelt til, at I ved, at nu bliver der hævet for kontingentet.
Modtager vi ikke betaling fra dig eller hører fra dig på vores rykkere
Såfremt man ikke betaler kontingent, så bliver ens profil automatisk spærret for at kunne blive udtaget til holdkort, og træneren vil således ikke kunne benytte dig. Spærringen sker tre uger efter opkrævningen. Det vil ligeledes få konsekvenser for muligheden for at træne. Du vil løbende blive rykket, indtil vi modtager en betaling og hører tilbage fra dig. Hører vi ikke tilbage fra dig, så vil du automatisk blive meldt ud af klubben to måneder efter kontingentet skulle være betalt, jvf. klubbens vedtægter omkring medlemskab. Det vil sige to måneder efter hhv. 1. marts og 1. september. Er man spærret til holdkort grundet manglende betaling, så når man betaler, så vil spærringen blive løftet igen i løbet af natten, hvor systemet opdaterer. Det vil sige, at man kan komme på holdkort igen dagen efter sin betaling.
Vigtigt med opdateret mail
Det er vigtigt, at man har en opdateret mail, så man kan få notifikationerne med, at der bliver kørt kontingentkørsel og få sendt ny betalingslink, såfremt man har skiftet kort eller det er blevet spærret af anden grund. Hvis man i fremtiden ændrer den, så kan det gøres på din/dit barns DBU-profil (som også er barnets B1903-profil), som man fik login til via mail, da man meldte sig/sit barn ind i sin tid. Man logger ind i højre hjørne af hjemmesiden: www.dbu.dk. Direkte link: MitDBU
Kontingentsystemet er DBU’s kontingentsystem, i samarbejde med firmaet Clearhaus, og flere og flere klubber er gået over til denne løsning. Ens kortoplysninger vil hverken B1903 eller DBU få indsigt i. De kommer kun til at være i et sikret miljø hos Clearhaus, som skal leve op til de meget strenge regler, som der er på dette område.
B1903 gik over til denne løsning i 2017 for, at det skulle være nemmere og mere automatiseret for både B1903, men også alle medlemmerne. Derfor har B1903 besluttet, at medlemmerne skal benytte denne ordning, så vi undgår tunge arbejdsgange med manuelle og individuelle aftaler om betaling, som ville give en større administrativ byrde for B1903 og også mulighed for større fejl.
B1903's erfaring siden 2017 er, at medlemmerne oplever, at det er meget nemmere end tidligere. Samt at det frigør administrative ressourcer, og giver en højere succesrate i forbindelse med at få kontingentkroner indkrævet, og de ressourcer kan klubben så bruge på at gøre klubben endnu bedre for medlemmerne.
Det gebyr, som Clearhaus pålægger for kortoverførslerne, dækker B1903, og det bliver ikke pålagt medlemmet.
Kontingentsatser
Find de gældende kontingentsatser og info om dem HER